اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام کویتی: رایزنی‌ها درباره حضور نظامی انگلیس در کویت ادامه دارد

معاون وزیر خارجه کویت ضمن تأیید گفت‌وگوها درباره حضور نظامی انگلیس در خاک کویت، گفت که رایزنی‌ها در این باره ادامه دارد.

مقام کویتی: رایزنی‌ها درباره حضور نظامی انگلیس در کویت ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت در خصوص گفت‌وگوهای کشورش با انگلیس برای حضور نظامی این کشور در خاک کویت، گفت که رایزنی‌ها در این باره ادامه دارد و هنوز توافق نهایی حاصل نشده است.

به نوشته روزنامه کویتی «الأنباء»، جارالله اظهار داشت که روابط کویت و انگلیس، روابطی تاریخی است و دو کشور از مدت‌ها قبل توافقنامه‌های دفاعی امضا کرده‌اند و لذا وجود همکاری نظامی بین دو کشور امری طبیعی است.

«ولید الخبیزی» دستیار وزیر خارجه کویت در امور اروپا نیز با اشاره به استمرار همکاری کویت و انگلیس در زمینه نظامی، گفت که «هر گونه درخواستی در رابطه با ایجاد پایگاه‌های نظامی یا غیره ناشی از همکاری دو کشور است اما هیچ مشورتی درباره ایجاد پایگاه دریایی انگلیس در کویت صورت نگرفته است».

پیش از این روزنامه‌های «الرأی» و «القبس» کویت به نقل از منابع آگاه از حصول توافق بین کویت و انگلیس برای ایجاد یک پایگاه نظامی دریایی انگلیس در کویت خبر داده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول